سامانه پرسش و پاسخ همایش ملی تعامل انجمن صنفی با نیروگاه ها

QandA Iran Steam & Combine Cycle Power Station Conference

 
    19:50 - 1396/04/03  
 
تعداد سوالات : 37 / تعداد نظرات : 41  
 
برقراری مسیر دود خروجی از جی ار فن به ورودی ژونگسترمها جهت بالا بردن کارایی ای دی فن به عنون بوستر
شرکت : شرکت مدیریت تولید برق شهید محمد منتظری مدیر عامل : آقای مهندس افتخاری نوع نیروگاه : بخار تعداد واحد : 8 زمان راه اندازی : 1361
نوع اشکال : سایر گزارش دهنده : اکبر توکلی

مجموعه اقدامات صورت گرفته :
مسیرها برقرار شد وکارایی ای دفن بالا رفت به طوری که خلاء کوره بهتر شد وامکان افزایش سوخت وهوا وجود داشت و در نتیجه باعث فزایش بار واحد شد ولی به دلیل اینکه ادعا شد ای دی فن حرکت محوری پیدا می کند طرح متوقف گردید لازم است بررسی بیشتری با شبیه سازی انجام وطرح اجرا شود مشخصات تست انجام شده موجود می باشد درصورت نیاز می توان اقدامات انجام شده را عنوان نمود
تاریخ ثبت : 09:11:00 1394/01/01

نظرات سایر کاربران :
ناصر محمدي
06:02:00 1394/01/30
با سلام
استفاده از GRF براي افزايش دبي ( و متعاقبا افزايش فشار ) ورودي به IDF بعنوان بوستر بنظر مي رسد اشكالات زير را ايجاد نمايد:
- برداست بخشي از دبي دود قبل از ژونگستروم و انتقال آن به بعد از ژونگستروم (‌وروي به IDF) به معناي باي پاس كردن ژونگستروم مي باشد. آيا دماي هواي گرم خروجي از ژونگستروم كاهش نيافته است؟چون بهر حال بخشي از دود گرم بجاي عبور از ژونگستروم و تبادل حرارتي با هواي تازه جهت افزايش دماي هواي گرم ورودي به مشعل ها بدون تبادل حرارتي ، ژونگستروم را باي پاس كرده و به سمت دود كش مي رود.
- با توجه به عدم تبادل حرارتي دود باي پاس شده از ژونگستروم IDF دماي هواي ورودي به IDF افزايش مي يابد و علاوه بر كاركرد مسيردود و پره هاي IDF در دماي بالاتر از حد نرمال سبب پرت حرارتي از طريق دود به سمت دودكش و كاهش كارايي كلي واحد مي گردد.
- با توجه به اينكه IDF ها عموما فن هاي جريان محوري هستند با افزايش فشار ورودي حركت محوري پيدا مي كنند (كه حضرتعالي بعنوان اشكال ايجاد شده از ان ياد كرده ايد)
اکبر توکلی
11:34:00 1394/02/08
با سلام
دود ژونگسترم بای پاس نمی شود و دود خروجی GRF به ورودی ژونگسترم داده میشود
جهت ثبت نظر خود به سیستم وارد شوید !